يکي از فاکتورهاي مهم و اامي موفقيت در دنياي امروز تجارت، تبليغات هدفمند است. با توجه به رشد فزاينده ي استفاده ي کاربران از اينترنت، بهترين و موثرترين روش، تبليغات در گوگل ادوردز و بازاريابي کلمات کليدي در موتورهاي جستجو است. احتمالا مي دانيد که محبوبترين و پرطرفدارترين موتور جستجو در جهان، گوگل بوده و هر ايراني در روز به طور ميانگين 5 بار در گوگل جستجو ميکند و 40 درصد کليک کاربران بر روي لينک تبليغ در گوگل ظاهر شده در نتايج مرتبط جستجو است. بنابراين، علاوه بر قرار گرفتن در صفحه اول گوگل به سرعت? يکي از بهترين و هدفمند ترين روش هاي تبليغات استفاده از تبليغات در گوگل ادوردز (Google Adwords) است.
قبل از هر چيزي، بد نيست به اين سوال پاسخ دهيم که اصلاً منظور ما از کمپين چيست؟ در يک تعريف ساده، هر کمپين مجموعهاي از تنظيمات (زمان و مکان نمايش، بودجه و روش قيمتگذاري، مخاطبان مورد هدف و.) و محتواهاي تبليغاتي (محتواي متني، تصويري، ويديويي و.) است که شما با توجه به هدفي که از تبليغات داريد، بايد نوع مناسب آن را انتخاب کنيد.
به عبارتي ديگر، اولين چيزي که در تبليغات گوگل اهميت دارد، هدف شما است. ممکن است هدف شما افزايش ورودي سايت باشد، شايد بخواهيد فروشتان را افزايش دهيد يا حتي برندتان را تقويت کنيد. هر هدفي که داشته باشيد، گوگل ادز کمپين متناسب با آن را به شما پيشنهاد ميدهد.
هر کدام از اين کمپينها، از يکي از شبکههاي جستجو، نمايش و يا هر دوي آنها براي نمايش تبليغ شما استفاده ميکنند. اجازه دهيد اينگونه توضيح دهم. شبکههاي جستجو (Search Network) و نمايش گوگل (Display Network) که کمي قبل هر دو را معرفي کرديم، بسترهايي هستند که شما با توجه به هدفي که داريد و با استفاده از انواع کمپينها، از آنها براي نمايش تبليغ محصولات و خدمات خود استفاده ميکنيد.
در ادامه ميخواهيم انواع کمپينها در گوگل ادز را مورد بررسي قرار دهيم تا شما با کسب شناخت کامل نسبت به آنها، مناسبترين کمپين را براي خودتان انتخاب کنيد.
کمپين جستجوي گوگل (Google Search Campaign)، يکي از رايجترين و پرکاربردترين انواع کمپينها در گوگل ادز، بخصوص در ايران است. شما با استفاده از اين کمپين ميتوانيد تبليغ خودتان را در موتور جستجوي گوگل نمايش دهيد و از ايراني بودن مخاطبان خود مطمئن باشيد.
زيرا فردي که عبارت «خريد اينترنتي گوشي سامسونگ» را جستجو ميکند، قطعاً ايراني است و در ايران اين عبارت را جستجو کرده است.
مهمترين مزيت اين کمپينها اين است که شما درست در همان لحظهاي که کاربر به دنبال خدمات و محصولات شما است، تبليغ خودتان را به آنها نمايش ميدهيد و اين يک فرصت استثنايي براي افزايش فروش شما است
کمپين هاي تبليغات گوگل ادز خود را بر اساس نوع مخاطب تنظيم کنيد
يکي از آخرين به روزرساني هاي ادوردز گوگل به طور خاص براي کمپين جستجو ، داده هاي مربوط به جمعيت کاربر مانند سن ، جنسيت ، وضعيت والدين و غيره است. بياييد نمونه اي را در نظر بگيريم که شما يک طراح داخلي هستيد و مشتريان هدف شما افرادي هستند که يک خانه دارند يا چه کسي هستند. برنامه ريزي براي ساخت يک خانه.
شما استفاده از تبليغات در گوگل را شروع کرده ايد و مشاهده مي کنيد نرخ تبديل شما عالي نيست. شما تصميم گرفتيد به جمعيتي مخاطبان خود نگاه کنيد و فهميديد که 30? از ترافيک مربوط به گروه سني 18-24 سال است که به طور کلي گروه سني مخاطبان شما نيستند.
منبع : www.topseo724.com
درباره این سایت